Een VA kan het verschil maken in elke fase van een onderneming. Het kan zijn dat je net gaat starten en niet kunt wachten jouw product of dienst te gaan ontwikkelen of lanceren. Dan heb je geen zin in het uitzoeken waar je het beste je BV kunt opzetten, wat dit gaat kosten en welke stappen hier voor nodig zijn. Welke verzekeringen je nodig hebt en welke verzekeraar voor jou de beste voorwaarden aanbiedt. Hoe je snel en goedkoop een professionele website opzet met een webshop en betaalsysteem.

Mocht je al wat verder zijn dan kan het zijn dat je of niet weet waar je moet beginnen met marketing dan wel dat je zo veel ideeën hebt dat je niet goed weet hoe je deze systematisch in de praktijk kunt gaan testen. Of dat je er niet aan toe komt omdat je geen goed project / taak / time management systeem hebt, dan wel dat je te veel tijd kwijt bent aan allerlei administratieve, laagwaardige taken.

In een andere scenario kan het zijn dat jouw bedrijf lekker aan het groeien is en je hulp kunt gebruiken in het oppakken van “de onderste helft” van je / jullie takenlijst zodat jullie alle tijd kunnen steken in de verdere groei, in innovatie en in het bedienen van jullie beste klanten.

In al deze gevallen zul je werken met een ambitie en een business plan over waar je over 6 of 12 maanden wilt staan. Hoewel starters, ZZPers, start-ups en kleine MKB bedrijven waarschijnlijk beperkte financiële middelen hebben voor het inhuren van expertise is het realiseren van tractie, momentum, first mover advantage en andere tijdgebonden factoren een belangrijk onderdeel van jullie succes en motivatie. Werken met een team van VAs verhoogt de kans sterk dat je jouw doelstellingen voor aankomend jaar ook daadwerkelijk gaat behalen of zelfs overtreffen.

Ook Wizzards werkt zoals gezegd volledig op basis van dit model. Onze VAs pakken bijna alles zelfstandig op: van recruiting tot ondersteuning in marketing en natuurlijk het ondersteunen van onze klanten. Het werkt echt fantastisch om een groot deel van onze dagelijkse business te managen vanuit (in ons geval) Asana: iedereen weet wat de prioriteiten zijn, wat zijn of haar taken zijn, wat de laatste status update is, waar documenten staan: we runnen onze business letterlijk vanuit een aantal apps op onze telefoons (plus een aantal  flexplekken en espressobars met hele goede koffie…). (Aanrader: lees het boek “Remote: Office Not Required van de oprichters van Basecamp – #1 in 3 business categorieën op Amazon.)

Geef ons de kans een paar maanden samen met je / jullie op te trekken en we beloven je dat je niet meer zonder kunt. (Tip: voeg ons toe aan jullie favoriete samenwerkings-tool en zie hoe we taken aan ons toegekend dezelfde dag nog voor je oppakken..)

In welke fase van groei bevindt jullie bedrijf zich en welk taken zou je liever uitbesteden?

WhatsApp chat